Dział Ksiąg Zakazanych - słowniczek

Dział Ksiąg Zakazanych - słowniczek

Dla tych, którzy nie za bardzo znają świat Potterowski!

UMIEJĘTNOŚCI:

legimencja - umiejętność oglądania czyichś wspomnień, myśli;
oklumencja - umiejętność zamykania swojego umysłu przed innymi czarodziejami;
animag - człowiek, który potrafi zmienić się w zwierzę, za każdym razem to samo;
wężousty - bardzo rzadka umiejętność, polega na porozumiewaniu się w mowie węży;

STWORZENIA:

testrale - magiczne stworzenia, które widzą tylko ludzie obecni przy czyjejś śmierci
akramentula - olbrzymi pająk, pojawia się w HPiKT
bogin - stworzenie, które przyjmuje postać największego lęku;


PRZEDMIOTY I POMIESZCZENIA:

mapa Huncwotów - mapa stworzona przez Lunatyka, Glizdogona, Łapę i Rogacza (Remus Lupin, Peter Pettigrew, Syriusz Black, James Potter). Pokazuje każdy zakątek w Hogwarcie, tajne przejścia oraz osoby, które się przemieszczają wewnątrz budynku. Otwiera się ją, mówiąc "Uroczyście przysięgam, że knuję coś niedobrego!", a zamyka "Koniec psot!";
peleryna-niewidka - peleryna spod której cię nie widać; jesteś niewidziany. Większość peleryn ma żywotność do kilku lat, z wyjątkiem jednej z Insygniów, która była nieskończona;
pokój życzeń - pojawia się, gdy ktoś czegoś bardzo potrzebuje. Znajduje się na 7 piętrze;
dział ksiąg zakazanych - uczniowie nie mogą tam przebywać i wypożyczać ksiąg, chyba, ze mają zgodę jednego z nauczycieli (albo pod peleryną niewidką ^^);

SKALA OCEN:

pozytywne:
W (wybitny)
P (powyżej oczekiwań)
Z (zadowalający)
negatywne:
N (nędzny)
O (okropny)
T (troll)

QUIDDITCH:

szukający - gracz, który musi znaleźć i złapać złotego znicza;
ścigający - gracz, który musi trafić kaflem przez obręcze. W każdej drużynie jest 3 ścigających;
pałkarz - gracz, który musi uderzać w tłuczek, aby ten nie zwalił nikogo z miotły. W każdej drużynie jest 2 pałkarzy;
obrońca - gracz, który znajduje się przy obręczach i broni, aby przeciwna drużyna nie zdobyła punktów.

ZAKLĘCIA:

Imperius (Imeprio) - zaklęcie niewybaczalne. Czarodziej, który rzuci to zaklęcie ma całkowitą kontrolę nad drugą osobą;
Cruciatus (Crucio) - zaklęcie niewybaczalne. Trafiony przez nie, odczuwa ogromny ból;
Avada Kedavra - zaklęcie niewybaczalne. Przynosi natychmiastową śmierć;
Expectro patronum - tarcza przed dementorami, a także sposób przekazywania sobie informacji;
Expelliarmus - rozbraja przeciwnika;
Impredimento - spowalnia przeciwnika;
Petrificus totalus - czyni ofiarę nieruchomym;
Protego - zaklęcie tarczy;
Riddiculus - zamienia bogina w coś śmiesznego;
Reparo - naprawia przedmiot;
Sectusempra - tnie wroga;
Aperacjum - ujawnia niewidzialny tusz;
Chłoszczyść - zaklęcie czyszczące;
Jęzlep - przykleja język do podniebienia;

POJĘCIA:

szlama - często czarodzieje, które pochodzą z niemagicznej rodziny (mugolaki) są tak nazywane;
zaklęcia niewybaczalne - zaklęcia, które są niedozwolone i groźne;
zaklęcia niewerbalne - te, które nie mają formuły lub można wyczarować bez użycia słów. Jednak potrzeba do tego umiejętności;
OWUTEMY - (Okropnie wyczerpujące testy magiczne - OWTM) ostateczne egzaminy w 7 klasie z wybranych przedmiotów;

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz